DUDAK VE DUDAK ETRAFIMIZI NASIL GENÇLEŞTİREBİLİRİZ?

dermatolog-vildan-yazıcı-1

Uzm. Dr. Vildan Yazıcı

Yüzde yaşlanmayı en çok gösteren bölgeler dudak ve çevresinde oluşan kırışıklıklardır. Yaşlanmaya bağlı  özellikle dudağın üst kısmında çizgilenme, ağız köşelerinin aşağıya doğru sarkması ve dudakta hacim kaybı olarak kendini göstermektedir.

Yılların Dudak Bölgesine Etkisi

30’lu yaşlardan itibaren her yıl cildimize esneklik ve canlılık veren kolajenimizin  %1’ini kaybederiz ve menopozdan sonra her on yılda cildin nemlenmesi, tonu ve elastikiyeti yaklaşık % 20-25 oranında azalır.

Menopoz sırasında, perioral bölge ve dudaklar, östrojenin azalması ile ilk klinik belirtileri olan bir dizi değişikliğe uğrar. O bölgeyi besleyen damar sayısında azalma,  kolajen sentezi ve hyaluronik asit miktarında azalma, dudakların özellikle üst dudağın hacmini kaybettiği ve daha fazla kırışıklığın ortaya çıktığı anlamına gelir.

Perioral bölge ve dudaklarla ilgili medikal estetik uygulamalar; kozmetik sektörde hızlı gelişen cihazlar ve ürün skalası ile beraber, dermatologların bu konuya olan ilgilerinin artmasına neden olmuştur.

Yaşına bağlı olarak, perioral alanda cilt yaşlanması belirtileri, kısa ve uzun süreli tedavilerin farklı kombinasyonları ile tedavi edilmelidir. Çoğu durumda, yalnızca bir seçenek kullanarak etkili sonuçlar elde etmek zordur. Ancak, birtakım tedavileri birleştirerek daha uzun ömürlü, daha doğal sonuçlar elde edebiliriz.

Dudak ve Dudak Etrafı İçin Neler Yapılabilir?

Altın iğne (Radyofrekans),

Mezoterapi,

Fraksiyonel lazerler,

PRP (Trombositten zengin plazma)

Botulinum toksin,

Dolgu (Hyaluronik asit)

Altın iğne tedavisi  son dönemde iyileşme sürelerinin kısa olması nedeniyle  hem hekim hem de hastalar tarafından tercih edilmektedir. Altın iğne uygulamaları yüz gençleştirmede etkili, tolere edilebilir ve güvenlidir.

Mezoterapi uygulamaları hücresel aktiviteyi artırarak kolajenin yeniden yapılanmasını sağlar. Deride sıkılaşma, parlaklık ve nem oranının düzenlenmesi, kişinin genç ve daha sağlıklı görünmesini sağlayabilmektedir

Fraksiyonel lazerler kontrollü ısı  ile kolajenin yeniden üretimini, yapılanması ve depolanmasını sağlar.

PRP uygulamaları son yıllarda kozmetik dermatoloji alanında da başarı ile kullanılmaya başlanmıştır. Büyüme faktörleri açısından zengin olan PRP, kolajen  uyarılmasını sağlayarak ciltte yenilenme imkanı sunar.

Dolgu (hyaluronik asit) uygulamaları özellikle dudak için en önemli ve altın standart bir uygulamadır. Perioral bölgede de diğer tedavilere ek olarak dolgu uygulamaları yapılması daha başarılı sonuçlar doğurur.